Friday 3 October 2014

September 2014


Oj vad veckan rusade förbi! 

Och det gjorde September också. 

September var en stor månad för oss eftersom Aoife började mellanstadiet och Kirby förskolan. Det var mycket att lära sig och anpassa sig till för oss alla. Aoife stortrivs i alla fall på sin nya skola och säger ofta att hon föredrar mellanstadiet till lågstadiet, trots att hon har fler läxor. Kirby trivs jättebra på förskolan också och kommer hem dagligen med nya uttryck och historier.

Vi började månaden hos släkten på Irland, och gjorde två utflykter sen vi kommit hem. En till Gullivers Land i Milton Keynes, och en till Someries Castle utanför Luton. 

Annars började rugbysäsongen igen, så vi hade vår årliga Ladies Day då fruar och flickvänner klädde upp sig och sponsrade den första ligamatchen, Aoife började brownies (en av scouternas flickgrupper), och jag fick äntligen köpt och satt ihop de nya möblerna för min atelje. Hurra! Jag har slitit som ett djur där ute sen dess och hoppas snart kunna visa lite bilder. Jag behöver bara hänga tavlor, gardiner och sånt innan jag fotar. Jag är i alla fall väldigt nöjd. Jag känner att jag inte pysslat tillräckligt i huset det senaste året, så det får vi göra ändring på.

Nu ser jag fram emot Oktober. Jag har en del roliga saker inskrivna i almanackan redan, så det är kul.

Ha en skön Oktober!


4 comments:

  1. Ser fram emot lite bilder! Skönt att barnen trivs på sina aktiviteter.Vem i din familj spelar rugby? Aoife - är det ett irländskt namn? Har också en del inplanerat i oktober, bland annat att fira äldsta dotterns 30årsdag. Underligt att ha barn som är så "gamla"!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack Eva! Vad kul att du också har en del trevliga saker inplanerade för oktober. Det är min man som spelar rugby. Kirby säger att han också vill, men han måste vara ett par år äldre innan han kan börja. Vi får se om han fortfarande är intresserad då. Och ja, Aoife är ett irländskt namn. Det uttalas ungefär ii-fa, så många engelsmän misstar det för Eva (som ju uttalas ii-va på engelska)

      Delete
  2. Här rusar oxå tiden iväg. Som du kanske sett är jag i Spanien och jobbar,men har några dagars ledighet nu. Vad gör du i din ateljé? Jag tror jag missat något!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Lena! Jag ritar, målar och pysslar mycket. Ateljen har inte använts sen minstingen föddes (jag jopbbade vid köksbordet istället), men nu han börjat förskolan ville jag flytta ut där igen och hade en del att göra där ute för att det skulle funka. Njut av din ledighet!

      Delete