Monday 29 December 2014

Årslista 2014

God fortsättning!

Hoppas du hade en jättetrevlig jul. Vår var jättemysig. Lugn, skön, och fin. Jag tog tupplurar på soffan var dag. Precis vad jag behövde. Jag börjar känna mig mänsklig igen nu.

Jag tänkte köra igång mellandagsbloggandet med en lite årslista. Jag har sett den här listan på flera bloggar de senaste åren och har tycker det är en rätt kul ide som jag vill ta del i, men vet inte vem som började med den så kan inte länka. Here goes:

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?

Jag gick på min första bloggkonferens i juni och älskade det, även om just den inte matchade mina intressen bäst. Ska pröva en annan 2015.

Vilka länder besökte du?

Sverige och Irland

Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?

Bättre hälsa.

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?

22 September då Kirby började förskolan och jag började arbeta på min dröm att bli egen företagare.

Vad var din största framgång 2014?

Att jag trodde på mig själv och vågade ta de steg jag behövde ta trots den dumma kritikern i skallen.

Bästa köpet?

Flygbiljetter till Sverige för att hälsa på mamma

Vad spenderade du mest pengar på?

Bloggkonferensen (biljetter, mat, logi, tågbiljetter och liknande)

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Ja, 10 helt underbara dagar på Irland i augusti.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Tyvärr lite ledsnare, men har höga hopp för 2015

Blev du kär i år?

Ja visst, om man räknar nykär i maken.

Favoritprogram på TV?

Tittade inte så mycket på TV, men Downton Abbey var alltid ett måste när det var på.

Något du önskade dig och fick?

Ja, maken överraskade mig med en ny Kindle (läsplatta) till jul trots att vi sagt att vi inte skulle ge varandra julklappar i år. Min gamla gick itu för ett litet tag sen.

Något du önskade dig och inte fick?

En badrumsrenovering

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?

Alan tog ledigt, passade barnen och lekte taxi så att jag kunde gå till frissan, sitta och rita, pyssla, måla och sånt utan någon som drog i mig stup i kvarten. Han bjöd mig dessutom både på lunch och middag.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Ja, det skulle vara bättre hälsa då. Mycket hängde tyvärr på den i år.

Vad fick dig att må bra?

Ett par härliga utekvällar med nya väninnor.

Vem saknade du?

Mamma, och min bästis i Stockholm som jag inte fick sett i år.

De bästa nya människorna du träffade?

Ett par av mammorna på skolan

Mest stolt över?

Barnen, samt att jag vågade starta eget (även om det officiella startdatumet blir i januari).

Högsta önskan just nu?

Att 2015 går någorlunda smidigt för oss allesammans. 2014 var lite väl kämpigt emellanåt.

3 comments:

  1. Spännande! Vad roligt med företaget och att våga prova nåt nytt!

    ReplyDelete
  2. GOTT NYTT ÅR! BLWYDDYN NEWYDD DDA! önskar Lena från Wales

    ReplyDelete