Monday 8 September 2014

Välkommen till Hemma i England!


Hej på er!

Jag är Carin, en svensk tjej som bor i England sen 23 år tillbaka. Jag var nyss fyllda 19 när jag steg av planet i London första gången och kände mig hemma här med en gång. På nåt sätt visste jag att jag snart skulle bosätta mig här trots att jag alltid haft drömmar om USA. Några veckor senare träffade jag min man.

Jag bor med min irländska man Alan och våra två barn i en universitetsstad strax norr om London. Aoife (uttalas ungefär ii-fa) är 7 och har precis börjat mellanstadiet (årskurs 3). Kirby är 3 och börjar på förskola om ett par veckor.

Bloggen kommer att handla om vardagslivet i England och det jag älskar här i livet; familj, inredning, trädgård, mat, utflykter, och sånt. Jag har redan en konst och pysselblogg på engelska (som ni kan hitta här om ni är intresserade: Artfully Carin), men känner att jag behöver blogga på svenska också för att hålla igång språket. Jag har velat göra det länge och nu när båda barnen kommer att vara hemifrån ett antal timmar om dagen har jag äntligen chans till det- kul!

Let's do this!

1 comment: